2018 Seo Sıralama Kriterleri

arama-sonuçlarında-yeni-trendlerin-etkisi
Google görsellerden alınmıştır.
  Google arama sonuçlarında başarılı olmak için kriterlerin ne yönde geliştiğini takip etmek gerekir. Google getirdiği kriterler ile daha iyi sonuçlar vermek isterken siz de bu geliştirmelere göre sıralamada yerinizi seçmelisiniz. Ücretli şekilde reklamınızı yapmak pek mümkün değilse seo kriterlerini yerine getirerek sitenizi daha iyi yerlere getirebilirsiniz. Bunun için biraz zamana biraz da araştırma ve geliştirme yönünüze odaklanmalısınız. Google da günde milyonlarca arama yapılarak milyarlarca sayfadan sonuçlar üretiliyor. Listelenen bu sonuçlarda google için daha çok kullanıcı faydası gözetilir. Gelişen kriterlerde genelde hep bu yönde olacaktır.

  İnternet dünyasında adı sıkça duyulan yapay zeka geliştirmeleri tüm teknolojilerde devam ediyor. Google da kullanıcıları daha iyi anlamak için bu yönde büyük yatırımlara para harcıyor. Google kendi açısından geliştirmelerini belki de her gün sürdürüyor ama biz site sahipleri kullanıcılar için ne kadar hazır olabiliyoruz? Yeni gelişmeleri takip etmediğimiz sürece yaşadığımızı seo sıkıntıları sıralamada arzuladığınız yerden uzak kalmanıza neden olacak.

Google Arama Sonuçlarında Yaşanan Gelişmeler

1) Algoritmalar sıralamadaki yeri doğrudan etkileyen önemli kriterlerdir. En bilinen algoritmalar  Panda, Penguin, Hummıngbird vb. olarak yenileri eklenen ve etkisi azalan bir çok algoritma oluyordur. En önemli gelişmelerden biri kopya içeriklerle alakalı olacak sanırım. Googlebot tarama yaparken tekrarlanan ve belli seviyenin altındaki yazılara olumlu puan vermiyor ama son geliştirmelerde kopya içerikte olsa kullanıcı için faydalı olması hedeflendiyse algoritmalar onu algılayacak.

2) Backlink konusunda daha ciddi adımlar atmaya yönlendiriyor. Kullanıcıları kandırmaya ve sıralamadaki yer için alınan backlinkler google testlerinde tespit edilecek seviyede anlaşılabiliyor. Sizden kaynaklanmayan bir durum olduğunda daha az zarar göreceksiniz.

3) Https sertifikası gün geçtikçe siteler tarafından tercih edilemeye zorlanıyor. Türkiye'de Chrome kullanıcılarının %65'i güvenli sertifika olan SSL bağlantısını kullanıyor. Bu oran Amerika da %82 seviyelerinde ve sitenizin saldırılara karşı kullanacağı en önemli kalkan görevindedir. Sadece Https'li bağlantı kullanmanız bile sıralamada size avantaj sağlayacaktır.

amp-ile-mobil-hızlanma
Google görsellerden alınmıştır
4) AMP yani hızlandırılmış mobil sayfalar 2018 yılında oldukça önemli bir noktada. Yapılan geliştirmeler akıllı cihazların kullanım oranları arttıkça bu yönde devam edecektir. Sitelerin mobil uyumlu olmasının yanı sıra artık daha hızlı sonuçlar vermesi gerekiyor. Kullanıcıların mobil sayfada rahat gezinmeleri ve bağlantılarla ilgili sorunlar yaşamamaları çok önemli. Bu sene içinde siteniz için yapacağınız ilk güncelleme mobili hızlandırmak üzerine olsun.

  Bu seneden itibaren artık arama sinyalleri mobil öncelikli olacak. Bu süreç hızlanarak web sayfaları tarandığında mobil öncelikli olarak konumlandırılacak. Hazır olanlar için sorun görünmüyor hazır olmayanlar içinde Search Console üzerinden gerekli bilgiler verilerek tüm web siteleri mobil öncelikli indekslenmeye hazır hale getirilmesi beklenecek. 2018 de seo kriteri için en önemli nokta bu olsa gerek.

5) Google Analytics verilerinin arama sonuçlarında sıralamayı etkilemediğini öğrendim. Ben en azından Bounce Rate dediğimiz Hemen çıkma oranının sıralama üzerinde etkisi olduğunu düşünüyordum. Google Analytics verilerini kullanmayan binlerce site olduğundan ve kullanıcıları siteye yönlendirmeden zengin sonuçlar ile bilgi sunulması bunun nedeni olarak düşünülüyor. Aldığınız yol tarifi, hava durumu gibi zengin sonuçlar nedeniyle hemen çıkma oranının etkili olmadığını anlamış olduk. Hemen Çıkma Oranı Düşürme Yöntemleri

6) Yukarıda da değindiğim gibi sitenin kopyalanmasının artı değer katması sağlanırsa Google herhangi bir işlemde bulunmuyor. Kullanıcı için doğru amaçlarla iyi bir iş yapılmışsa artık kopya içerik googlebot için sorun teşkil etmiyor. X sitesi Y sitesini tamamen kopyaladıktan sonra üzerine kendi gelişmelerini ekler, mobil uygulama gibi teknolojik geliştirmeler sağlar, modern görünüm kazanır ve kullanıcı için işlevsel olursa Y sitesi için bir sorun olmuyor.

7) İçeriklerinizi konusuna göre kümelemek için verdiğiniz etiketleri kısa ve genel olarak değerlendirin. Kullanıcılar sitenizde ne kadar kolay gezinir ve aradığını kolay bulursa seo için o kadar başarılı sayılırsınız. Her şeyde olduğu gibi etiketlerde de kullanıcı için faydasını ölçüyoruz.

8) 2018 yılında kesinlik kazanan bir diğer seo sıralama kriteri de referans olduğunuz bağlantılardır. Sponsorluk amacıyla sırf link vermek için paylaşılan linkler önerilmiyor. Link verirken sitenin kullanıcıya sağladığı fayda ön plana çıkıyor. Bir içerikte link verilebilir ancak arama motoru için değil kullanıcı için faydalı olması gerekiyor.

sonuçlada-sesli-aramaların-katkısı

9) Sesli arama özelliği artık her akıllı telefonda mevcut ve aramalar büyük oranda bu şekilde yapılıyor. Hayatın olağan akışında yaşadığımız hızı telefonlarımızda da arıyoruz. Klavye kullanmak yerine konuşmak daha kolay geliyor. Sesli aramalarda üst sıraları hedeflemek için konuşma diline uygun sorulardan oluşan başlıklar seçmek gerekiyor. "en iyi, en yeni, en yakın" gibi soru kalıplarından faydalanmak gerekir. Hatta sesli arama sonuçlarında üst sıralarda çıkmak için özel sayfalar açarak kategorinize göre soru ve cevaplardan oluşan bir bölüm oluşturabilirsiniz.

Kaynak: https://picardes.com/


Bu yazı www.listeyazilar.com sitesine aittir.
✔ Bu içeriği beğendiyseniz lütfen paylaşın ⤵

Hiç yorum yok:

YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösterin.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat edin.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayın.
4) Yorum yaparken aktif link eklemeyin.

Blogger tarafından desteklenmektedir.