Kazanç Sağlamak İçin Tanıtım Yazısı Nasıl Hazırlanır?

tanıtım-yazısının-faydaları-nelerdir

  Satılması gereken bir ürün, faydalı olduğunu düşündüğünüz bir hizmet, duyurmak istediğiniz web site veya üst sıraları hedeflediğiniz anahtar kelime için tanıtım yazıları hazırlamak önemlidir. Hem seo gücünüzü artırır hem de sağladığı backlink ile kazançlı olursunuz. Seo için tek başına yeterli olmasa da hedeflediğiniz yükselmeye yardımcı olacaktır. Tanıtım yazısını yayınlamak istediğiniz siteyi siz seçeceğinizden kesin bir fayda söz konusu olacağından bu faydayı maksimum şekilde kullanmak için bir takım şeylere dikkat etmek gerekir.

Tanıtım Yazısının Faydaları Nelerdir?

  Başka bir site için hazırladığınız tanıtım yazısı ve başka bir şekilde aldığınız referanslar arama motorları tarafından tavsiye olarak kabul edilir. Kaliteli ve yüksek istatistikli yerlerde ne kadar çok referansınız olursa ve linkiniz barındırılırsa yeriniz daha da sağlamlaşır. İnternet dünyasına yeni girdiyseniz veya yeni bir ürününüzü hemen duyurmak istiyorsanız tanıtım yazıları işinize yarayacaktır.

  Her sitede tanıtım yapılmaz. Hiçbir değeri olmayan ve istatistikleri yeterli seviyede olmaya sitelerde tanıtım yapmak fayda sağlamaz. Bu sayı çoğalırsa zararı bile olabilir. Tanıtım yapacağınız sitenin güncel olması, sitesinin hızlı olması, yazım kurallarına özen göstermesi, takipçilerinin çok olması ve reklam bozgununa uğramamış olması gerekir. Doğru alanda tanıtım yaptığınızda yeni kitlelere daha hızlı ulaşır ve arzuladığınız başarıyı daha çok garantilersiniz. Tanıtım sayesinde hedeflediğiniz yükselmeyi sağlayarak daha bulunabilir olacağınızdan organik ziyaretçi sayısı artarak kalite seviyeniz olumlu etkilenecektir.

 Tanıtım Yazısı Nasıl Hazırlanır?
  1. Öncelikle tanıtımı istenen ürün, hizmet veya web site araştırılmalıdır.
  2. Detaylı bilgi edinilerek artı yönleri keşfedilmeye çalışılmalıdır.
  3. Fotoğraflarından yararlanarak ve önceki deneyimler göz önünde bulundurularak iyi bir fikir edinmek gerekir. 
  4. Belirlediğiniz anahtar kelime başlıkta mutlaka geçmelidir.
  5. Tanıtım yazısı tamamen özgün olmalı uzunluğu yeterli seviyede olmalıdır. Ölçü olması için minimum 250 kelime hedefleyebilirsiniz. Görsellerden ve videolardan destek alarak hedefine ulaşması sağlanmalıdır. 1 adet ilk görüntü fotoğrafı 1 adette içerik içinde fotoğraf eklemek iyi olur. Önemli olan yazı için özel olarak hazırlanmış özgün görseller kullanmaktır. 
  6. Yazı hazırlanırken amaçların, nasıl faydalanılacağının ve neden ilgilenilmesinin gerektiği açık bir dille anlatılmalıdır.
  7. Tanıtım yazısı hazırlarken aynı linke birden fazla çıkış vermeyin. Google botları aynı linki sadece bir kere taradığından diğerleri boş yere olur. Ayrıca tanıtım yaptığınız adres dışında farklı adreslere link vermeyin. Hazırladığınız makalede en fazla 3 adet link çıkışı olması yeterli olur.
  8. İlk paragrafta geçirdiğiniz anahtar kelimeden link çıkışı almak daha faydalı olacaktır. Diğer linki içeriğin içinde geçirebilirsiniz ancak son paragrafta sadece anahtar kelimeden faydalanmak yeterli olacaktır. 
  9. Tanıtımlar ziyaretçilere bilgi vermek için hazırlandığı kadar istatistik hedeflemek içinde hazırlandığından yazıda geçen anahtar kelimelere (%3-5 arası), paragrafların doğru bölümlenmesine, dikkat çekici özelliklerden faydalanarak kalın, italik yazılara ve renklendirmelere özen gösterilmelidir. 
  10. Alanında tanınmış ve otorite olmuş sitelerden alınan backlinkler değerli olduğundan tanıtımları buralarda değerlendirmek daha iyi olur. Ancak maddi anlamda bütçenize uygun iyi sitelerde seçebilirsiniz.  
ziyaretçi-odaklı-tanıtım

  Tanıtım yazıları daha çok backlink kazanmak için seo uyumlu yazılmalıdır. Bu şekilde ancak istediğiniz istatistiği sağlarsınız. Ancak tanıtım yapacağınız içeriği hazırlarken özen gösterdiğiniz anahtar kelime ve bazı teknik detaylar dışında doğallığı da önemlidir. Hedefiniz arama motoru olsa da okuyacak olanlar yine ziyaretçiler olacağından doğallıktan uzak olmamalıdır. Ziyaretçiler bilgi edinirken anlamsız cümleler ile karşılaşmamalı ve zorlama anahtar kelimelere maruz bırakılmamalıdır. İşin teknik kısmı seo için gerekli evet ama etkilenmesi gereken kitleyi es geçmemek gerekir. Konusuna hakim ve makale hazırlama konusunda tecrübeli kişiler bu ayrımı iyi yapacaktır.

  Bu ayrımı yapmadan sadece bir tarafa yönelmek tanıtımın etkisini kaybettirir. Tam verimli olmasını istiyorsanız mutlaka ziyaretçinin azıyı okuyacağını hesaba katmalı ve yorum almak için anlaşılır bir içerik hazırlanmalıdır. Siz tanıtım alarak para kazanırsınız, tanıtım yaptıran da sitenizde yayınlayarak kazanç sağlar ama ziyaretçi bu ilişkiyi fazlasıyla hissederse sizi terk edebilir. Herkesi mutlu etmek için en başından sonuna kadar cümlelere özen göstermek gerekir. Öyle iyi makale hazırlanmalıdır ki tanıtım olduğunu makalenin sonunda verilen linkten anlamalıyız. 

Tanıtım İçin Diğer Tavsiyeler

  Hazırladığınız tanıtım yazısını başka sitelerde kullanmayın. Her site için farklı içerik hazırlatmak daha doğal sonuçlar almanızı sağlar. Tanıtım için belirlediğiniz konularda farklı alanlar için farklı link çıkışı sağlayabilirsiniz. Böylece aldığınız backlinklerde doğallığı korumuş olursunuz.


Bu yazı www.listeyazilar.com sitesine aittir.
✔ Bu içeriği beğendiyseniz lütfen paylaşın ⤵

Hiç yorum yok:

YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösterin.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat edin.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayın.
4) Yorum yaparken aktif link eklemeyin.

Blogger tarafından desteklenmektedir.